Verbetering van de Zalkerdijk als fietsroute en niet over te gaan tot verdere bebouwing
De wens van Fietsersbond is dat dit deel van rondje Zwolle veel fietsvriendelijke en autoluw wordt. Als het ontwerp-principe STOMP zou worden toegepast hoe zou het gebied er dan uitzien? Dat is de vraag die de gemeente zich moet stellen.Â
Het p-terrein voor bezoekers die per auto komen om te gaan wandelen in de Vreugderijkewaard hoort niet midden in het gebied te liggen. Waarom geen p-hub bij de Scholtensteeg (de blauwe vlag). Daar kunnen bezoekers die willen fietsen met eigen fiets parkeren en verder fietsen en bezoekers die willen wandelen via de overstap naar deelfiets maken om bij Vreugderijkewaard te komen. Daarmee worden de krappe wegen niet extra belast met autoverkeer van en naar huidige p-plek.Â
Verder zouden wij het enorm waarderen als gemeente het aandurft geen landhuizen het gebied in te smokkelen en het reeds gesmokkelde exemplaar dat dissoneert op de dijk, weer af te breken! Dat is een enorme verbetering van de landschappelijke kwaliteit! Â
Het is belangrijk om vooral niet over te gaan tot verdere bebouwing in dat gebied. Dit gebied mag nooit in handen komen van een stedenbouwkundige !!!Â
Samengevat de fouten uit het verleden herstellen en de landschappelijke waarden versterken en volop bescherming geven in bestemmingsplannen ect.Â
Met vriendelijke groeten,
Fietsersbond ZwolleÂ
í ½íº²í ½í±